הורים רבים מודאגים מקשייהם החברתיים של ילדיהם. הם חשים מבולבלים וחסרי אונים. האם הילד/ה סובל/ת מקושי ביוזמה או שמירה על קשרים חברתיים? מהי חומרת הבעיה? והאם ניתן לטפל?
שאלון זה מוגש כשירות נוסף של "אפיק חדש" להורים, בכדי להעריך את כישוריהם החברתיים של ילדיהם ולאמוד את הקושי.
את הטופס הממולא ניתן לשלוח לכתובת מייל: [email protected] או לרחוב מנוחה ונחלה 6 א' רחובות ולקבל ייעוץ חינמי. מומלץ להעביר את השאלון להורים נוספים בכדי שיוכלו אף הם ליהנות משירות חינמי זה.
הוראות למילוי השאלון:
- יש להקיף את מספר הדירוג בהתאם להערכת הקושי.
- משמעות הדירוג: 4. תיאור התופעה מאפיין מאד, 3. התופעה קיימת במידה משמעותית, 2. קיימת לעיתים רחוקות, 1. לא קיימת כלל.
- השאלון מתאים לילדים מגיל 6.
- השאלון מתאים לבנות ובנים.
דירוג | תיאור התופעה |
1 2 3 4 | הילד נשאר בהפסקה בכיתה |
1 2 3 4 | הילד מסתגר "בבית" (מעדיף פעילות ללא בני גילו) |
1 2 3 4 | הילד לומד למבחן ללא חבר |
1 2 3 4 | הילד משחק בעיקר עם ילדים גדולים או צעירים ממנו |
1 2 3 4 | הילד מתנהג בצורה שגויה בכדי לרכוש חברים ("ליצן", "קונה חברים", ועוד) |
1 2 3 4 | הילד נוטה להסתכסך תוך כדי האשמת אחרים |
1 2 3 4 | הילד דחוי |
1 2 3 4 | חברים מתעלמים ממנו |
1 2 3 4 | המורים טוענים שהילד לא מקובל בחברה |
1 2 3 4 | הילד מייחס לאחרים כוונות לא נכונות |
1 2 3 4 | הילד לא מביע את רגשותיו בצורה מילולית |
1 2 3 4 | הילד לא מביע את רגשותיו בצורה לא מילולית |
1 2 3 4 | הילד לא מצליח לתאר סכסוך בצורה מדויקת |
1 2 3 4 | הילד מאוכזב ומגיב בחריפות אם לא התממשו ציפיותיו |
1 2 3 4 | הילד מתקשה בקבלת החלטות |
1 2 3 4 | הילד חש מקופח |
1 2 3 4 | הילד לא יודע מתי לוותר |
1 2 3 4 | הילד לא יודע למצוא פתרון חלופי |
1 2 3 4 | הילד מקשיב לנאמר ולא לכוונה ( אמירה צינית, אמירה עם משמעות כפולה או סמויה) |
1 2 3 4 | הילד פוגע שלא במתכוון |
1 2 3 4 | הילד נוטה לווכחנות |
1 2 3 4 | הילד לא מתאים את סגנון דיבורו למאזין (פונה לדמויות סמכות כפי שפונה לחבר, למשל) |
1 2 3 4 | הילד לא מבין שפת גוף או אינטונציה (הנגנה בדיבור ) |
1 2 3 4 | הילד לא מדבר בשפת גוף או אינטונציה מתאימים |
1 2 3 4 | הילד מרבה לדבר בשפה גבוהה (שפה מליצית שלא מקובלת כשפת יומיומית) |
1 2 3 4 | הילד מתחיל את השיחה מהאמצע |
1 2 3 4 | הילד מתקשה בארגון שיח |
1 2 3 4 | הילד מתקשה להעריך נכון מהו הנושא המוביל בשיחה |
1 2 3 4 | לילד תחומי עניין ספציפיים |
1 2 3 4 | הילד לא ערני למצב הפניות של המאזין (האם הוא פנוי אליי כרגע?) |
במידה ודירגתם על מספר שאלות: 3, או 4, אשמח לייעץ בחינם בטלפון: 053-3192452 או במייל
ביחד נעניק לילדכם ילדות מאושרת!מנוח