SET  (Social Emotional Therapy)  היא השיטה המובילה לטיפול בדחייה חברתית

תמונות איכות נמוכה6

השיטה מבוססת על גישת SEL, שהיא למידה רגשית-חברתית שמשרד החינוך מקדם כתוכנית שמטרתה לפתח מיומנויות, ידע ועמדות חברתיות ורגשיות אצל תלמידים ומורים ולשפר את האקלים הבית ספרי.

 SET  (Social Emotional Therapy)  היא השיטה המובילה לטיפול בדחייה חברתית, המשלבת למידה דרך חוויה והתנסות עם ניתוח סיטואציות מחיי היומיום של הילדים.

שיטת SET מאפשרת לתלמידים ולמורים לפתח חוסן ותחושת משמעות ושייכות, ומתוך כך לשגשג ולהצליח. היא מסייעת לפרט להבין את רגשותיו ולנהל אותם, להציב מטרות ולהשיגן, לקבל החלטות אחראיות ואכפתיות, לטפח רגישות לאחר וליצור קשרים חברתיים חיוביים הדדיים ומתגמלים.

חשוב לציין, שלמידה רגשית-חברתית מתרחשת כל העת מתוך האינטראקציות החברתיות שהילד חווה בבית הספר, אך כדי להפיק ממנה ידע ומיומנויות יש לקיים שיחות, שיעורים ואימונים באופן יזום ובצורה חווייתית שתאפשר למידה. כאשר הילדים רוכשים מיומנויות אישיות ובין-אישיות הם לומדים לזהות את ההשפעות הרגשיות והחברתיות ומשכילים להעריך כראוי את התועלת של הקשרים החברתיים על עולמם הפנימי.

מטרות שיטת SET:

  • פיתוח מודעות רגשית וזיהוי רגשות.
  • חיזוק יכולת הוויסות הרגשי והתמודדות עם מצבי לחץ.
  • פיתוח כישורים חברתיים ותקשורת בין־אישית מיטבית.
  • טיפוח אמפתיה, אחריות ותחושת שייכות.
  • עידוד ביטוי עצמי ופתרון קונפליקטים בדרך בונה.

היעדים של השיטה:

  • פיתוח מודעות עצמית, ויסות רגשי, אמפתיה ויכולת לתקשורת חיובית אצל ילדים ונוער.
  • הדגש הוא על תהליך טיפולי מעמיק – אישי או קבוצתי – המוביל לצמיחה, חוסן ותחושת שייכות.
  • פיתוח חוסן נפשי והתמודדות יעילה עם מצבי לחץ.
  • מתן כלים פרקטיים ליישום רגשי וחברתי בסביבה היומיומית.
דילוג לתוכן